Anchetatorii ruși încearcă să afle cauzele tragediei aviatice în care au murit 41 de oameni, inclusiv copii.

Avionul a luat foc duminică seară, după ce s-a izbit de pistă, pe un aeroport din Moscova. Aparatul „Suhoi Superjet” s-a întors din drum, din cauza unor presupuse probleme tehnice și a efectuat aterizarea de urgență, cu rezervoarele pline.

Doar 37 de oameni, dintre cei 78, aflați la bord, au scăpat cu viață. Atenţie, urmează imagini şi detalii, care vă pot afecta emoţional!

Aeronava operată de compania rusească Aeroflot a decolat duminică seara, la ora 18.00, de pe aeroportul Seremetievo cu destinaţia Murmansk. Peste câteva minute, piloţii au decis să se întoarcă la Moscova. Era ora 18:30 când avionul a ratat prima aterizare. La a doua tentativă, coada s-a izbit de pistă şi a luat foc.

Ana Cabrera, corespondent CNN: “Continuăm relatările despre evenimentul de ultimă oră din Rusia. Numărul victimelor a crescut colosal, după ce un avion de pasageri a luat foc în cursul aterizării de urgenţă din Moscova. Am aflat că şi-au pierdut viaţa cel puţin 41 de oameni. Am obţinut imagini noi, filmate chiar din interiorul avionului, în timp ce flăcările se extindeau cu mare repeziciune. Sunt nevoită să vă avertizez că imaginile sunt şocante”.
Stewardesa care a salvat mai mulți pasageri

În avion se aflau 78 de oameni. Printre victime se numără cel puţin 2 copii, iar aceste imagini filmate de la sol surprind momentul când o parte dintre pasageri şi unii membri ai echipajului ies pe toboganul de urgenţă situat în partea din faţă a aparatului.

O stewardesă de 34 de ani e socotită eroină după ce a acţionat cu hotărâre şi viteza în timpul evacuării. Le-a povestit jurnaliştilor cum a trebuit să-i împingă pe toboganul de urgenţă pe cei care nu se grăbeau şi să-i tragă de guler pe cei care blocau culoarul încercând să-şi recupereze bagajul.

Investigatorii ruşi au recuperat cutiile negre şi au început inspectarea aeronavei.

Svetlana Petrenko, anchetator: “Anchetatorii iau în calcul mai multe ipoteze: pregătirea insuficientă a echipajului de cabina sau a celor care s-au ocupat de inspecția aparatului, o problemă tehnică sau condiții meteo nefavorabile.”

Unul dintre piloţi a povestit că aeronava a fost lovită de trăsnet şi că echipajul a pierdut contactul radio cu turnul de control. Atunci ar fi apărut probleme şi în funcţionarea echipamentelor de la bord.

Aparatul Suhoi Superjet a aterizat cu rezervoarele pline. Potrivit agenţiei Interfax, piloţii au considerat că “era periculoasă efectuarea unei manevre pentru golirea rezervoarelor deasupra Moscovei”.

Andrei Krasnoperov, expert aviaţie: “După ce a atins pista prima dată, avionul a urcat zece metri. Piloții ruși numesc această manevră “capră”. Trenul de aterizare nu a mai rezistat a doua oară când a atins pistă și s-a dezintegrat. Dacă într-adevăr avionul a fost lovit de trăsnet, e posibil să nu fi avut energia electrică pentru a putea deschide flapsurile. Asta ar explica ce s-a întâmplat. Probabil piloții nu au crescut puterea motoarelor când au încercat să aterizeze a doua oară.”

Suhoi Superjet 100 e primul avion civil conceput de Rusia post-sovietică şi la momentul lansării, în 2011, era un motiv de mândrie. A fost urmărit de ghinion de la început. În 2012, un avion din acest model s-a prăbuşit pe un munte din Indonezia. 45 de oameni au murit în accidentul provocat, potrivit anchetei de la acea vreme, de o eroare umană.