Arsenal și-a lansat noul echipament pentru sezonul 2019/2020, creat de Adidas, pe 1 iulie 2019. Producătorul german a creat o campanie de promovare pe Twitter, care nu a decurs deloc conform planului și care a dat naștere unui scandal fără precedent.

Compania sportivă le-a permis fanilor lui Arsenal, prin intermediul rețelei de socializare, să personalizeze o poză cu noul echipament al ”tunarilor”, cu numele și numărul ales de ei. Fotografia respectivă urma să fie apoi postată pe pagina de Twitter a celor de la Adidas UK.

Campania ”Îndrăznește să creezi” de la Adidas, eșec total

Ideea cu personalizarea tricourilor a făcut parte din campania intitulată ”Dare to creat” (Îndrăznește să creezi), iar utilizatorii puteau apoi să transforme tricoul virtual în unul real, pe care să îl comande.

Cei care au avut inițiativa nu au luat în calcul faptul că oricine putea scrie absolut orice pe spatele tricoului, iar asta a dus la o deturnare incredibilă a campaniei. Unii dintre utilizatorii Twitter au postat mesaje antisemite și rasiste, greu de reprodus, care apăreau pe spatele tricoului și mai apoi pe profilul celor de la Adidas UK.

Printre altele, unele dintre mesaje au fost ”InnocentHitler”, “DieAllN******” și “GasAllJ***. Ultimele două se referă la persoanele de culoare și la evrei. 

”InnocentHitler, asta este noua ta casă. Bine ai venit în grup. Este timpul să finalizăm afacerea – Comandă-ți noul echipament aici”, așa arăta postarea de pe Twitter.

Una dintre postările care au apărut pe pagina Adidas UK de pe Twitter

Oficialii de la Arsenal și Adidas au condamnat fenomenul, Twitter investighează

Funcția interactivă a fost oprită imediat ce Adidas a observat ce se întâmpla. Chiar și așa, fenomenul nu le-a putut scăpa internauților, care au făcut numeroase capturi de ecran și au reacționat imediat. Mai mult, Twitter investighează atent incidentul.

”Ca parte din parteneriatul nostru cu Arsenal, am permis fanilor să își personalizeze noul tricou al londonezilor pentru sezonul următor, printr-o aplicație pe Twitter. Am fost anunțați imediat de abuzul care a avut loc.

Din cauza unui grup mic de persoane care a realizat mesaje antisemite și rasiste, am fost nevoiți să oprim imediat funcția respectivă, iar Twitter investighează acum situația”, a spus purtătorul de cuvânt Adidas.

Purtătorul de cuvânt de la Arsenal a reacționat: ”Noi condamnăm în totalitate folosirea unui astfel de limbaj, care nu-și are locul în jocul de fotbal”.