O analiză realizată de Bloomberg arată că Dacia, în ciuda clienţilor săi fideli şi a rezultatelor specatculoase (este brandul cu cea mai rapidă creştere din Alianţa Renault-Nissan) ar putea întâmpina dificultăţi pe viitor din cauza costurilor conformării la normele UE mai aspre în ceea ce priveşte poluarea. Gama Dacia necesită astfel investiţii mai mari decât în cazul altor mărci din grup, ceea ce ar păutea afecta profitabilitatea brandului autohton, chiar dacă, per anssamblu, Alianţa Renault-Nissan este mai bine poziţionat decât alţi rivali graţie gamelor sale de modele electtrice.

Începând din 2020, flotele auto trebuie să respecte noile limite privind emisiile de dioxid de carbon (CO2), sau se confruntă cu amenzi. În condiţiile în care declinul vânzărilor auto va continua şi în anii viitori, amenzile cu care s-ar putea confrunta Renault dacă nu respectă standardele s-ar putea ridica la 450 milioane de euro, sau 17% din profitul previzionat pentru 202

0. Amenzile vor ţine cont de emisiile tuturor maşinilor fabricate de compania franceză. În medie, datorită tehnologiilor mai curate, maşinile brandului Renault emit mai puţin CO2 decât modelele Dacia.În aceste condiţii, introducerea unui model electrificat în gama Dacia este inevitabil. Surse din cadrul Alianţei Renault-Nissan care au dorit să-şi păstreze anonimatul dau ca sigură producerea unui Duster cu propulsie hibridă, care să ajute la reducerea emisiilor de CO2 la nivel de flotă. În plus, lansarea unui model electric pare inevitabilă în acest moment.

„Este greu de imaginat că Dacia va rămâne pe marginea tendinţei de electrificare a maşinilor”, a declarat Olivier Murguet, şeful vânzărilor la Renault. Ceva asemănător spunea acum doi ani şi Jean-Christophe Kugler, directorul operaţiunilor Renault în zona Eurasia, dar într-o notă mult mai categorică. Referindu-se la preţul la care Dacia va oferi pe piaţă un viitor model cu propulsie electrică, Kugler a declarat pentru publicaţia britanică Daily Express că acesta va fi „şocant de accesibil”.

Renault nu publică datele privind profitabilitatea în funcţie de brand sau model, dar unii analişti estimează că Duster generează o marjă de profit de peste 10%, depăşind producătorii de maşini premium, cum ar fi Mercedes-Benz de la Daimler AG sau BMW AG. Anul trecut, vânzările Dacia au urcat cu 7% în timp ce maşinile brandului Renault au înregistrat un declin de 5%. Vânzările Dacia reprezintă aproximativ o cincime din totalul Renault.„Dacia a dovedit că poţi face bani dacă eşti econom. Modelul de afaceri low-cost necesită competenţe specifice”, a apreciat Jean-Louis Sempe, analist la Invest Securities SA în Paris. Totuşi, investiţiile costisitoare în tehnologiile pentru vehiculele electrice sau hibride pentru a îmbunătăţi performanţa emisiilor la Dacia ar putea afecta marja sa de profit. Arndt Ellinghorst, analist la Evercore ISI în Londra, apreciază că în următorii doi ani îndeplinirea ţintelor privind emisiile va costa Dacia aproximativ 671 milioane de euro, sau 1.269 euro per unitate.Deja Renault oferă vehicule electrice, inclusiv modelul Zoe, care are un preţ de pornire de aproximativ 33.500 euro, şi intenţionează să vândă o versiune hibridă a Renault Clio în 2020, un posibil test pentru un model electrificat Dacia.